
Ett varmt och välkomnande kafé där tiden står still. Färska bullar ur ugnen, riktigt bryggkaffe med påtår och stammisar som hälsar på varandra vid dörren.
Café Väster är en av Norrköpings äldsta och mest älskade kaféer. Förr var det mötesplatsen för blåljuspersonal och taxichaufförer — idag är det fortfarande stammisarnas favorit, dit man kommer in och blir igenkänd vid namn.
Det är som att kliva tillbaka till 50-talet. Och det är precis det som gör det så fint.

Öppet från klockan sex varje vardag. Kom in på en morgonkaffe innan jobbet, eller stanna till över lunch. Vi har dörren öppen.
“Åter till 50-talet! Här har det fikats i + åttio år. Massor av stammisar springer ut och in genom dörren och den trevliga personalen vet precis vad de vill ha. Rekommenderar varmt denna klassiker.”